أفيش

الفن بطريقتنا

هنادي مهنا: مكنتش عاوزة أمثل لأني معرفتش أقرأ عربي لكن بابي شجعني

يوليو 27, 2020 2:46 م -- ستوري

تحدثت الفنانة الشابة هنادي مهنا عن كواليس دخولها عالم الفن وكيف وصلت لطريق التمثيل حيث قالت إنها كانت لا تريد أن تخوض هذا المجال نهائيا وكانت لا تفكر في هذا الأمر رغم العروض التي كانت تنهال عليها.

وأوضحت “هنادي” أن والدها كان لا يمانع أن تخوض هذه التجربة: “بابي بيخليني أختار اللي أنا عايزاه ومبيفرضش عليا أي حاجة، وصحابه هما اللي كانوا عايزيني أمثل”.

وأكملت هنادي حديثها: “أنا كنت بشتغل مدرسة، وأول مشهد ليا كنت بسمعه بالعربي واكتبه بالفرنساوي عشان أفهمه، ولما عملت المشهد وخلصت كنت عارفه إني عملته وحش أوي وده كان طبيعي لأني مبعرفش أمثل لكن لقيت المخرج أحمد خالد أمين بيكلمني بيقولي تعالي عشان تمضي العقود، استغربت أنه اقتنع بيا، وكان الوحيد اللي مقتنع رغم إن كل الموجودين قالوا متنفعش.

وأضافت: “بابا هو الوحيد الل يباخد رأيه بعد كل مسلسل، هو اللي بيشجعني وساعات بينتقدني وبكون مبسوطة أوي لما بلاقيه متابع أدواري وفخور بيا.

نرشح لك تحول جذري في ملامح ريا أبي راشد .. والجمهور: عملية التجميل خربت وجهك

وبدأت “هنادي” في المجال الفني من خلال مسلسل “أفراح إبليس” لتنطلق من بعده في عدة مسلسلات. والجدير بالذكر أن دخولها عالم الفن جعلها تلتقي بالممثل الشاب أحمد خالد صالح ونشأت بينهم قصة حب ثم أعلنوا خطوبتهم في الفترة الماضية.

Facebook Comments