أفيش

الفن بطريقتنا

هاني مهنا: طلقت سميرة سعيد بسبب طمعها في الورث.. ونمنا سوا في سويت واحد بعد الطلاق

يناير 28, 2021 5:00 م -- ستوري

أثار الموسيقار هاني مهنا، الجدل مجددًا، بعد تصريحاته الأخيرة عن طبيعة فترة سجنه في طرة رفقة أبناء حسني مبارك ورجال نظامه، ولكن هذه المرة بالكشف عن سر انفصاله عن المطربة المغربية سميرة سعيد لأول مرة.

هاني مهنا: ربنا حرم سميرة سعيد من الإنجاب مني

وقال مهنا في حوار صحفي لخ، إنه أنجب من زوجته الأولى تامر وريم، واتفق مع سميرة سعيد على عدم الإنجاب، ووافقته الرأي: “ولا أنا عايزة ولاد مش عايزة أبقى زي نادية مصطفى كل سنة تخلف وتختفي عن الساحة».

وأضاف مهنا: “بعد 5 سنوات من الزواج مامتها الله يرحمها لعبت في ودانها وقالتلها هاتيلك منه عيل يورثه، وعلى جعكس اتفاقنا لقيتها بتقولي عايزة أخلف ولو طفل واحد، وأنا وافقتها مراعاة لمشاعرها كسيدة من حقها الشعور بالأمومة”.

وتابع: “ويشاء القدر إننا نحاول مايحصلش نصيب، ولفينا ع الدكاترة مافيش فايدة، وسافرنا باريس قعدنا في فندق شهر لإجراء عملية طفل أنابيب عند أحسن دكتور في فرنسا ولكن مافيش فايدة”.

اقرأ أيضًا: تحذير لـ هنادي مهنا وأحمد خالد صالح.. كل قصة حب ابتدت بالتمثيل انتهت بالطلاق

هاني مهنى: نمت مع الديفا في سويت واحد بعد الانفصال زي الأخوات

وواصل: “استسلمنا للأمر الواقع وقولنا نشوف شغلنا، وكان عندنا تعاقد على حفلات في أمريكا أنا وهي، لقيتها بتقولي مرة واحنا قاعدين، بص إحنا نخلص حفلاتنا سوا وونفصل بعدها علطول”.

وعن رد فعله روى مهنا: “عقلية الراجل الشرقي ماتقبلش إن الست هي اللي تقرر مصير العلاقة، قمت مكلم صديقي المحامي فريد الديب قولتله عايز مأذون ببدلة، وكلمت 2 من أصدقائي عشان يشهدوا ودعوتها لمكتبي، وقولتلها يا سميرة أنا اللي أقرر امتى العلاقة تنتهي، هنتطلق دلوقت، وماتخافيش هفضل جنبك في الشغل”

وواصل: “سميرة مضت وهي مصدومة، وأول ما قامت وقعت من طولها واغمى عليها، ولما سافرنا أمريكا كان محجوزلنا سويت واحد بتنا فيها سوا رغم الطلاق كأخوات”

يذكر أن الموسيقار الشهير تزوج من سيدة فرنسية عقب الانفصال عن الديفا، وأنجب منها ابنته هنادي، زوجة الفنان الشاب أحمد خالد صالح، والتي ظهرت بمسلسل الفتوة وشاركت في بطولة فيلم بنات ثانوي.

اقرأ أيضًا: هاني مهنا: حبيب العادلي سبب توبتي والالتزام في الصلاة وأبناء مبارك فاجئوني بأدبهم

اشترك بقناتنا على يوتيوب: من هنا

Facebook Comments

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.