تريندي

هاني مهنا: عزمت ولاد مبارك على 30 حمامة وصاية في السجن.. وعلاء كان هيتسمم

واصل الموسيقار الشهير هاني مهنا، ووالد الفنانة الشابة هنادي مهنا، رواية كواليس الفترة التي قضاها في سجن طرة رفقة علاء وجمال مبارك وحبيب العادلي وأحمد عز وهشام طلعت مصطفى،

هاني مهنا: اشتبهنا في تسمم علاء مبارك بسجن طرة

وكشف مهنا لأول مرة عن واقعة اشتباه تسمم علاء مبارك بعد 15 يوم من دخوله السجن، بعدما شكل من مغص شديد وإسهال، قائلًا: “الدنيا قامت وكانوا شاكين إن حد حطله سم في الأكل”.

وأضاف في حوار صحفي مع “اليوم السابع”: بعد ما خف الدكاترة حرجوا عليه ياكل من أي حد أي حاجة حتى لو قطعة باتون ساليه، وكان له طباخ مخصوص خد شقة بجوار السجن، وكان يعد له وجباته يوميًا.

وتابع: علاء وجمال مبارك ماكانوش بيثقوا يأكلوا من أي حد غير مني، وفي مرة كنا قاعدين قولتلهم تاكلوا حمام، قالولي ياريت يا أستاذ هاني يا سلام.

وأكمل: “قمت مكلم زوجتي الفرنسية بيتي وقولتلها تجهز غدوة حمام وصاية، وطبعًا هي مابتعرفش تطبخه، فعملته عند والدة صاحبتها وجابتلي صينية فيها 30 حمامة وكلنا لحد ما شبعنا وكان طعمه فوق الممتاز.

اقرأ أيضًا: هاني مهنا: طلقت سميرة سعيد بسبب طمعها في الورث.. ونمنا سوا في سويت واحد بعد الطلاق

هاني مهنى: كنا بناكل حمام في سجن طرة

واستدرك: أنا مش عايز بس الكلام يتاخد عليا تاني ويقولك حمام في السجن ورفاهية وبتاع، لكن آه كنا بناكل في الزيارات عادي وفقًا لقانون السجن مش استثناء ولا حاجة.

واستأنف: أنا عندي ابنين أكبر من هنادي مهنا زوجة أحمد خالد صالح، تامر عايش في لندن وواخد الجنسية، وريم أيضًا كانت بتحضر رسالة الدكتوراه وقطعت من وقتها 48 ساعها عشان تيجي تزورني في السجن وترجع لندن، وده شيء أثر في نفسيتي جدًا.

واختتم: أنا متصالح مع تجاربي كلها الحمد لله وبتكلم بصراحة بدون مواربة ولا لف ودوران وده مابيعجبش البعض، لكن دي شخصيتي وأنا بحب أبقى على طبيعتي”.

اقرأ أيضًا: هاني مهنا: هنادي بنتي طفلة أنابيب.. وتزوجت فرنسية هربًا من محاولات سميرة سعيد

اشترك بقناتنا على يوتيوب: من هنا

Facebook Comments

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى